Пам'ятка операторів зі збору шаблонів 1. Правила віднесення шаблонів до транзакційних Транзакційним визнається повідомлення, що інформує абонента про проведення в даний момент
операції руху грошових коштів на його рахунку, або про неможливість виконання такої операції.
Під операцією руху коштів ми розуміємо:
- операція зарахування, що відбулася \ надходження \ зняття резерву грошових коштів;
- операція, що відбулась списання \ зарахування \ надходження \ резервування грошових коштів;
- виплата комісії, нарахування % за вкладом, конверсія коштів в іншу валюту;
- скасування або неможливість здійснення перерахованих операцій.
У транзакційному шаблоні повинен бути ЯВНО зазначений тип операції, номер рахунку, сума.
Не визнаються транзакційними шаблони, що містять:
- Код підтвердження операції (операція ще не відбулась);
- Повідомлення про авторизацію / скасування авторизації карти;
- Повідомлення про верифікацію/скасування верифікації карти;
- Повідомлення про статус платіжних доручень (прийнято, виконано, відкинуто, на обробці і т.п. крім випадків, коли результатом зміни статусу стало зміна балансу рахунку, що так само має явно випливати з тексту шаблону);
- Запити виписки, балансу і результат виконання цих запитів (крім випадків, коли за виконання операції знімається комісія, що так само має явно випливати з тексту шаблону). Повідомлення про прострочені платежі;
- Повідомлення про випуск карти і т.п.;
- Уведомления о смене статуса карты;
- Паролі для входу в систему ДБО;
- Зміна PIN-коду;
- Повідомлення про невдалі спроби введення PIN-коду;
- Повідомлення про вхід/вихід/спробах входу в систему ДБО;
- Повідомлення про необхідність підтвердити спробу входу в систему ДБО Підключення\відключення смс-інформування та інших послуг банку, крім випадків, коли з рахунку клієнта списується комісія за підключення послуги;
- Шаблони транзакційного типу, але доповнені інформацією рекламного характеру (навіть послуг клієнта).
А також шаблони, що містять в явному вигляді вказівки на здійснену операцію одного з перерахованих вище типів – відносяться до
сервісних.
2. Правила віднесення шаблонів до авторизаційних: Авторизаційним визнається повідомлення, пов'язане C операцією з надання сервісу клієнту і є частиною сервісу клієнта і призначене для проходження процедур авторизації, верифікації, підтвердження будь-яких дій або надання згод в рамках даного сервісу/послуги клієнта. Авторизаційне SMS-повідомлення може містити перевірочні коди, паролі, логіни, і т. п, за винятком кодів, використовуваних для рекламних цілей, наприклад, промо-коди, або будь-якої іншої інформації, прямо або побічно пов'язаної із залученням уваги до об'єкта рекламування, товарів і \ або послуг клієнта.
Інформації для проходження процедур авторизації, верифікації, підтвердження будь-яких дій або надання згод в рамках Сервісу / послуги відповідають:
- Інформація з обліковими даними для проходження процедур авторизації, верифікації, підтвердження будь-яких
дій або надання згод в системі клієнта, із зазначенням ресурсу/сервісу клієнта, в тому числі
коди, паролі, логіни, OTP (one time password) і т. д.
Не визнаються авторизаційними шаблони, що містять:
- Шаблони, що не містять в явному вигляді інформацію з обліковими даними для авторизації в системі клієнта;
- Шаблони авторизаційного типу, але доповнені інформацій рекламного характеру (навіть послуг клієнта);
- Шаблони авторизаційного типу, але доповнені відомостями, що відносяться до інформаційного типу;
- Спонукання до здійснення покупки або замовлення послуги;
- Інформацію, націлену на підвищення лояльності (вітальні розсилки до свят, пропозиція оцінити
роботу співробітників / офісу, і т. п.);
- Інформацію від компаній, що не надають послуг для абонентів.
Для Мегафона в шаблонах з кодами обов'язково вказівка ресурсу (сайту, Додатки і т. д.).3. Правила віднесення шаблонів до сервісних (інформаційний): Сервісним визнається повідомлення, пов'язане C операціями з надання / надання сервісу / послуги клієнта, що є частиною сервісу / послуги клієнта і інформує користувача про події та / або операції в рамках даного сервісу / послуги.
Під статусом надання Сервісу/Послуги мається на увазі:
- Привітальне повідомлення за фактом реєстрації в послузі;
- Інформування користувача про події, що впливають на умови надання послуг (зміна фінансових умов надання сервісу,
наприклад, підвищення абонентської плати);
- ОФД-повідомлення;
- Інформування про зміну платіжних реквізитів, адреси або контактних даних Клієнта;
- Додаткова ідентифікація користувача за номером телефону (на номер відправляється код, який потім вказується для
ідентифікації користувача, наприклад, для призначення/зміни паролю);
- Підтвердження Замовлення/покупки;
- Статус доставки/повернення/обміну товару;
- Нагадування про заплановану подію в рамках надання послуги (наприклад, про призначений візит);
- Інформування про технічні роботи/попередження про зупинку/поновлення роботи сервісів;
- Повідомлення про вхід/вихід/спроби входу в систему самообслуговування Клієнта;
- Інформування про розклади занять, поточні та підсумкові досягнення, повідомлення про внутрішній розпорядок або домашнє завдання та інші повідомлення, надіслані навчальними закладами, які не суперечать правилам віднесення шаблонів до сервісних;
- Інформування про борг Клієнта і реквізити договору, на підставі якого виник борг Клієнта;
- Інформування про умови і графіку погашення боргу Клієнта;
І т.д.
Не визнаються сервісними шаблони, які містять:
- Шаблони, що не містять у явному вигляді указання на здійснену операцію одного з перерахованих типів;
- Шаблони сервісного типу, але доповнені інформацією рекламного характеру (навіть послуг клієнта);
- Спонукання до здійснення покупки або замовлення послуги;
- Інформацію, націлену на підвищення інформування клієнта про нарахування лояльності (вітальні розсилки до свят, пропозиція оцінити роботу співробітників / офісу і т. п.);
- Інформацію від компаній, що не надають послуг для абонентів.
З 01.03.2021 р. при складанні шаблонів для оператора Т2 (Росія) потрібно керуватися новими правилами оператора - будуть прийняті тільки авторизаційні шаблони (див. п. 2).
У МТС обов'язково потрібно вказати призначення введення коду (вхід в ЛК, покупка, зміна пароля, крім участі в акціях або програмах лояльності). На сайті також повинна бути відсутня інформація про акції, бонуси та програми лояльності. Шаблон повинен бути обов'язково російською мовою.4. Правила віднесення шаблонів до рекламних для оператора Мегафон (Росія)Рекламним шаблонним визнається повідомлення, адресоване невизначеному колу осіб і містить інформацію, спрямовану на привернення уваги тільки до товарів і/або послуг клієнта, формування або підтримання інтересу до них і їх просування на ринку і не суперечать законодавству РФ Про рекламу і/або іншим нормативним актам. Включення в текст SMS-повідомлення будь-якої інформації, прямо або непрямої пов'язаної із залученням уваги до об'єкта рекламування, товарів і / або послуг організації відмінною від організації клієнта не допускається.
Під рекламними шаблонними повідомленнями можуть бути визнані:
- спонукання до здійснення покупки або замовлення власної послуги \ товару клієнта;
- інформація про погодження/схвалення кредиту, в тому числі «погодження заявки на кредит», клієнтом;
- інформація, націлена на підвищення лояльності до клієнта (в т. ч. вітальні розсилки до свят, пропозиція оцінити роботу співробітників офісу, і т. п.);
- інформація від організації клієнта, що не надає послуг для абонентів.
Не визнаються рекламними шаблони:
- не містять в явному вигляді інформацію одного з перерахованих вище типів;
- містять інформацію, прямо або побічно пов'язану із залученням уваги до об'єкта рекламування, товарів і \ або послуг організації, відмінної від організації клієнта (навіть якщо це партнер клієнта);
- містять інформацію, що не відповідає вимогам законодавства РФ;
- текст шаблону написаний в латиниці (повинен бути тільки російською мовою).
5. Опис змінних в авто-підстановціУ більшості випадків шаблони повідомлення містять елементи авто-підстановки.
Авто-підстановка – це змінна, здатна приймати будь-які перераховані значення.
- %w – будь-який безперервний набір букв, цифр і \ або спецсимволів;
- %d – будь-який безперервний набір цифр і \ або спецсимволів;
- %w{1,n} – обмежена послідовність слів (що складаються з літер, цифр або спецсимволов описаних нижче), розділених пропуском (або декількома пропусками), де n – число слів (слів повинно бути не менше 2 і не більше ніж N);
- %d+ – послідовність чисел (не більше 10, що складаються з цифр або спецсимволів описаних нижче), розділених пробілом (або декількома пробілами);
- %d{1,N} – обмежена послідовність чисел (що складаються з цифр або спецсимволів описаних нижче), розділених пропуском (або декількома пробілами), де N-число чисел (чисел має бути не менше 2 і не більше, ніж n).
* значення n повинно бути не більше 10 для транзакційних повідомлень і не більше 20 для сервісних повідомлень
Текст повідомлення, включаючи змінні авто-підстановки %D і % w, можуть містити в собі тільки наступні розділові знаки і спецсимволи: ! № # % . , : ; ? \ / ( ) + - “ ” _ ' " ` ^ { } [ ] < > | @ $ = ~ *
6. Вимоги до оформлення шаблонів: - Шаблон має бути записаний коректно із використанням правил застосування змінних у шаблоні;
- Коректність написання шаблону цілком і повністю в зоні відповідальності клієнта;
- Не варто об'єднувати все підряд в групових операндах %d+, %w{1, n}, %d{1, n};
- З одного боку, не варто формувати конструкції виду %d. %w{1,10}%d Сума %w{1,10}%d%w{1,10}%d%w{1,10}%d%w там, де можна обійтись одним\двома операндами;
- Операнди %d, %d{1,n}, %d+, %w, %w{1,n}, %w+ повинні бути відокремлені від статичного тексту пробілом;
- Просте правило: чим читабельніший шаблон для людини, тим менше питань він викликає при узгодженні;
- Слід уникати дублювання шаблонів, крім випадків, коли шаблон використовується на декількох іменах відправника;
- У шаблонах виду: "Код підтвердження: %d", "Пароль: %w" необхідно вказувати ресурс (адреса сайту, назва програми).
7. Умовні приклади шаблону з авто-підстановкою:Текст sms:Замовлення: PR-0184942 на суму 5500 руб успішно прийнятий. Очікуваний час доставки: 19.11.15 в інтервалі 15:00-20:00. Ваш інтернет-магазин PR.
Шаблон sms:Замовлення: % w на суму % d руб успішно прийнятий. Очікуваний час доставки: % d в інтервалі %d. ваш інтернет-магазин PR.
← Назад Всі питання