Пам'ятка операторів зі збору шаблонів 1. Правила віднесення шаблонів до транзакційних Транзакційним визнається повідомлення, що інформує абонента про проведення в даний момент
операції руху грошових коштів на його рахунку, або про неможливість виконання такої операції.
Під операцією руху коштів ми розуміємо:
- операція зарахування, що відбулася \ надходження \ зняття резерву грошових коштів;
- операція, що відбулась списання \ зарахування \ надходження \ резервування грошових коштів;
- виплата комісії, нарахування % за вкладом, конверсія коштів в іншу валюту;
- скасування або неможливість здійснення перерахованих операцій.
У транзакційному шаблоні повинен бути ЯВНО зазначений тип операції, номер рахунку, сума.
Не визнаються транзакційними шаблони, що містять:
- Код підтвердження операції (операція ще не відбулась);
- Повідомлення про авторизацію / скасування авторизації карти;
- Повідомлення про верифікацію/скасування верифікації карти;
- Повідомлення про статус платіжних доручень (прийнято, виконано, відкинуто, на обробці і т.п. крім випадків, коли результатом зміни статусу стало зміна балансу рахунку, що так само має явно випливати з тексту шаблону);
- Запити виписки, балансу і результат виконання цих запитів (крім випадків, коли за виконання операції знімається комісія, що так само має явно випливати з тексту шаблону). Повідомлення про прострочені платежі;
- Повідомлення про випуск карти і т.п.;
- Уведомления о смене статуса карты;
- Паролі для входу в систему ДБО;
- Зміна PIN-коду;
- Повідомлення про невдалі спроби введення PIN-коду;
- Повідомлення про вхід/вихід/спробах входу в систему ДБО;
- Повідомлення про необхідність підтвердити спробу входу в систему ДБО Підключення\відключення смс-інформування та інших послуг банку, крім випадків, коли з рахунку клієнта списується комісія за підключення послуги;
- Шаблони транзакційного типу, але доповнені інформацією рекламного характеру (навіть послуг клієнта).
А також шаблони, що містять в явному вигляді вказівки на здійснену операцію одного з перерахованих вище типів – відносяться до
сервісних.
2. Правила віднесення шаблонів до авторизаційних: Авторизаційним визнається повідомлення, пов'язане C операцією з надання сервісу клієнту і є частиною сервісу клієнта і призначене для проходження процедур авторизації, верифікації, підтвердження будь-яких дій або надання згод в рамках даного сервісу/послуги клієнта. Авторизаційне SMS-повідомлення може містити перевірочні коди, паролі, логіни, і т. п, за винятком кодів, використовуваних для рекламних цілей, наприклад, промо-коди, або будь-якої іншої інформації, прямо або побічно пов'язаної із залученням уваги до об'єкта рекламування, товарів і \ або послуг клієнта.
Інформації для проходження процедур авторизації, верифікації, підтвердження будь-яких дій або надання згод в рамках Сервісу / послуги відповідають:
- Інформація з обліковими даними для проходження процедур авторизації, верифікації, підтвердження будь-яких
дій або надання згод в системі клієнта, із зазначенням ресурсу/сервісу клієнта, в тому числі
коди, паролі, логіни, OTP (one time password) і т. д.
Не визнаються авторизаційними шаблони, що містять:
- Шаблони, що не містять в явному вигляді інформацію з обліковими даними для авторизації в системі клієнта;
- Шаблони авторизаційного типу, але доповнені інформацій рекламного характеру (навіть послуг клієнта);
- Шаблони авторизаційного типу, але доповнені відомостями, що відносяться до інформаційного типу;
- Спонукання до здійснення покупки або замовлення послуги;
- Інформацію, націлену на підвищення лояльності (вітальні розсилки до свят, пропозиція оцінити
роботу співробітників / офісу, і т. п.);
- Інформацію від компаній, що не надають послуг для абонентів.
Для Мегафона в шаблонах з кодами обов'язково вказівка ресурсу (сайту, Додатки і т. д.).3. Правила віднесення шаблонів до сервісних (інформаційний): Сервісним визнається повідомлення, пов'язане C операціями з надання / надання сервісу / послуги клієнта, що є частиною сервісу / послуги клієнта і інформує користувача про події та / або операції в рамках даного сервісу / послуги.
Під статусом надання Сервісу/Послуги мається на увазі:
- Привітальне повідомлення за фактом реєстрації в послузі;
- Інформування користувача про події, що впливають на умови надання послуг (зміна фінансових умов надання сервісу,
наприклад, підвищення абонентської плати);
- ОФД-повідомлення;
- Інформування про зміну платіжних реквізитів, адреси або контактних даних Клієнта;
- Додаткова ідентифікація користувача за номером телефону (на номер відправляється код, який потім вказується для
ідентифікації користувача, наприклад, для призначення/зміни паролю);
- Підтвердження Замовлення/покупки;
- Статус доставки/повернення/обміну товару;
- Нагадування про заплановану подію в рамках надання послуги (наприклад, про призначений візит);
- Інформування про технічні роботи/попередження про зупинку/поновлення роботи сервісів;
- Повідомлення про вхід/вихід/спроби входу в систему самообслуговування Клієнта;
- Інформування про розклади занять, поточні та підсумкові досягнення, повідомлення про внутрішній розпорядок або домашнє завдання та інші повідомлення, надіслані навчальними закладами, які не суперечать правилам віднесення шаблонів до сервісних;
- Інформування про борг Клієнта і реквізити договору, на підставі якого виник борг Клієнта;
- Інформування про умови і графіку погашення боргу Клієнта;
І т.д.
Не визнаються сервісними шаблони, які містять:
- Шаблони, що не містять у явному вигляді указання на здійснену операцію одного з перерахованих типів;
- Шаблони сервісного типу, але доповнені інформацією рекламного характеру (навіть послуг клієнта);
- Спонукання до здійснення покупки або замовлення послуги;
- Інформацію, націлену на підвищення інформування клієнта про нарахування лояльності (вітальні розсилки до свят, пропозиція оцінити роботу співробітників / офісу і т. п.);
- Інформацію від компаній, що не надають послуг для абонентів.
З 01.03.2021 р при складанні шаблонів для оператора Теле2 (Росія) потрібно керуватися новими правилами оператора - будуть прийняті тільки авторизаційні шаблони (див. п. 2).
У МТС обов'язково потрібно вказати призначення введення коду (вхід в ЛК, покупка, зміна пароля, участь в акції або програмі лояльності).4. Правила віднесення шаблонів до рекламних для оператора Мегафон (Росія) Рекламним шаблонним визнається повідомлення, адресоване невизначеному колу осіб і містить інформацію, спрямовану на привернення уваги тільки до товарів і/або послуг клієнта, формування або підтримання інтересу до них і їх просування на ринку і не суперечать законодавству РФ Про рекламу і/або іншим нормативним актам. Включення в текст SMS-повідомлення будь-якої інформації, прямо або непрямої пов'язаної із залученням уваги до об'єкта рекламування, товарів і / або послуг організації відмінною від організації клієнта не допускається.
Під рекламними шаблонними повідомленнями можуть бути визнані:
- спонукання до здійснення покупки або замовлення власної послуги \ товару клієнта;
- інформація про погодження/схвалення кредиту, в тому числі «погодження заявки на кредит», клієнтом;
- інформація, націлена на підвищення лояльності до клієнта (в т. ч. вітальні розсилки до свят, пропозиція оцінити роботу співробітників офісу, і т. п.);
- інформація від організації клієнта, що не надає послуг для абонентів.
Не визнаються рекламними шаблони:
- не містять в явному вигляді інформацію одного з перерахованих вище типів;
- містять інформацію, прямо або побічно пов'язану із залученням уваги до об'єкта рекламування, товарів і \ або послуг організації, відмінної від організації клієнта (навіть якщо це партнер клієнта);
- містять інформацію, що не відповідає вимогам законодавства РФ;
- текст шаблону написаний в латиниці (повинен бути тільки російською мовою).
5. Опис змінних в авто-підстановціУ більшості випадків шаблони повідомлення містять елементи авто-підстановки.
Авто-підстановка – це змінна, здатна приймати будь-які перераховані значення.
- %w – будь-який безперервний набір букв, цифр і \ або спецсимволів;
- %d – будь-який безперервний набір цифр і \ або спецсимволів;
- %w{1,n} – обмежена послідовність слів (що складаються з літер, цифр або спецсимволов описаних нижче), розділених пропуском (або декількома пропусками), де n – число слів (слів повинно бути не менше 2 і не більше ніж N);
- %d+ – послідовність чисел (не більше 10, що складаються з цифр або спецсимволів описаних нижче), розділених пробілом (або декількома пробілами);
- %d{1,N} – обмежена послідовність чисел (що складаються з цифр або спецсимволів описаних нижче), розділених пропуском (або декількома пробілами), де N-число чисел (чисел має бути не менше 2 і не більше, ніж n).
* значення n повинно бути не більше 10 для транзакційних повідомлень і не більше 20 для сервісних повідомлень
Текст повідомлення, включаючи змінні авто-підстановки %D і % w, можуть містити в собі тільки наступні розділові знаки і спецсимволи: ! № # % . , : ; ? \ / ( ) + - “ ” _ ' " ` ^ { } [ ] < > | @ $ = ~ *
6. Вимоги до оформлення шаблонів: - Шаблон має бути записаний коректно із використанням правил застосування змінних у шаблоні;
- Коректність написання шаблону цілком і повністю в зоні відповідальності клієнта;
- Не варто об'єднувати все підряд в групових операндах %d+, %w{1, n}, %d{1, n};
- З одного боку, не варто формувати конструкції виду %d. %w{1,10}%d Сума %w{1,10}%d%w{1,10}%d%w{1,10}%d%w там, де можна обійтись одним\двома операндами;
- Операнди %d, %d{1,n}, %d+, %w, %w{1,n}, %w+ повинні бути відокремлені від статичного тексту пробілом;
- Просте правило: чим читабельніший шаблон для людини, тим менше питань він викликає при узгодженні;
- Слід уникати дублювання шаблонів, крім випадків, коли шаблон використовується на декількох іменах відправника;
- У шаблонах виду: "Код підтвердження: %d", "Пароль: %w" необхідно вказувати ресурс (адреса сайту, назва програми).
7. Умовні приклади шаблону з авто-підстановкою:Текст sms:Замовлення: PR-0184942 на суму 5500 руб успішно прийнятий. Очікуваний час доставки: 19.11.15 в інтервалі 15:00-20:00. Ваш інтернет-магазин PR.
Шаблон sms:Замовлення: % w на суму % d руб успішно прийнятий. Очікуваний час доставки: % d в інтервалі %d. ваш інтернет-магазин PR.
← Назад Всі питання